Altt detta hästkött

Gud vad det ska vara tjat om hästkött. Egentligen ser jag inget fel med själva köttet. Jag menar vi äter ju ko, gris och typ allt möjligt kött. Visst det är husdjur och man kanske står lite närmre en häst. åh jag skulle ju aldrig kunna käka hund. Men jag tycker att hästköttet bli en alldeles för stor grej faktiskt.. ska IKEA sluta servera köttbullar nu med.. dom kommer ju förlora så grymt mycket på det men men.
 
Bli nu inte arga för att jag inte tycker att det är fel att äta hästkött, men kanske är för att jag själv inte äger någon häst eller så. Bara inte hästen led eller de har behandlat dem på något dåligt sätt så kan jag nog vara okej ed det. Sen är det en annan sak om jag skulle äta hästkött... sklle nog inte hända medvetet i alla fall!
 
vad tycker ni?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alma Bengtsson

Problemet är ju nog egentligen inte att det är hästkött i produkterna utan att det inte har stått på förpackningen att det är hästkött i.
Sedan så om man vaccinerar hästen med något slags vaccin (vet inte riktigt vilket, stelkramp eller något) så sätter det sig i musklerna på hästen (köttet) och kan vara farligt att äta.

Svar: ah men då fattar jag lite mer, tack! :)
olivia Thorson

2013-02-25 @ 20:40:11
URL: http://photoab.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad fin du är!

2013-03-11 @ 16:13:02
URL: http://eemma.weblogg.se
Postat av: Johanna

Jag har super många hästar vilket så skulle jag aldrig äta hästkött men dom som har kor grisar vi äter det. Det är som du säger att varför äter du gris och ko när du inte kan äta katt hund och häst mm. Men det är vad man. Gillar för djur man tänker på om man äter jag skulle aldrig äta hund eller häst men jag äter gris och så. Tänker inte på det som om jag skulle äta häst. Konstigt men vi tänker inte på det. Men vist är det konstigt. Sent i know kika gärna in min blogg

2014-01-02 @ 22:45:11
URL: http://johannaforsber.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback
Follow on Bloglovin