Top 4: bästa serier

1. Gossip Girl: "Gossip Girl utspelar sig i de lyxigaste kvarteren i New York. Men även där finns problem under den polerade ytan och intriger hör till vardagen för både ungdomarna och deras föräldrar. Serena van der Woodsen återvänder till New York och får ett kyligt mottagande av sin bästa vänninna Blair Waldorf. Vad har hänt när Serena var borta - och varför åkte hon egentligen..." -
 
Jag kan inte ens beskriva denna serie, den är så otroligt bra! Jag kan helt ärligt säga att jag blev beroende av denna serie, och jag har stor lust att se om alla fem säsongerna bara för att de är så sjukt bra. Jag är avis på de som inte har sett på GG för att de har chansen att se det för första gången. Så om du inte har sett Gossip Girl, så rekommenderar jag verkligen att du börjar kolla på det!
 
 
2. The Vampire Diaries: "Det är Elenas första dag tillbaka på Mystic Falls High School sedan hennes föräldrars tragiska död. Tillsammans med sin moster Jenna, gör Elena sitt bästa för att ta hand om hennes yngre bror Jeremy. Hennes första dag i skolan är precis så jobbig som hon förväntat sig, men en positiv överraskning väntar henne, det har börjat en ny kille på skolan som heter Stefan och han är garanterat inte som alla andra. Elena blir rörd av faktumet at Stefan på något mystiskt sätt verkar kunna relatera till det hon gått igenom. Vad Elena inte vet är att Stefan är en vampyr och måste ständigt motstå lusten av hennes blod. Deras förbindelse växer sig starkare men Stefan har en äldre bror som inte är lika barmhärtig och han gör allt för att sätta hinder för deras relation."
 
- TVD är en serie som jag har följt länge nu eftersom att inte alla säsonger har kommit ut än. En grymt bra serie faktsikt. Det enda negativa är som sagt att man måste vänta varje vecka på ett nytt avsnitt. Men jag rekommenderar verkligen denna serie också. Gillar du Vampyrer, kärlek, collegefilmer/typical tonårsfilmer, drama och spänning, då är detta din serie!
 
 
3. Teen Wolf: "Familen Argent jagar varulvar, Kate Argent har beställt en brand för att förinta varulvsfamiljen Hale. Alla dör i branden förutom Peter Hale samt hans syskonbarn Derek och Laura som inte var hemma när det brann. Syskonen lämnar staden men ganska snart hittas delar av Lauras kropp. Scott hjälper till att leta efter Lauras kropp i skogen då han plötsligt blir biten av en varulv. Sedan den dagen är hans liv drastiskt förändrat. Varje dag kämpar Scott för att förstå vem han är och vad han kan bli."

- Detta är en serie som jag nyligen börjat kolla på. I början av första avsnittet tänkta jag bara hur B serien verkade vara, men allt efter jag tittade mer så var jag fast. En sjukt bra serie som är lite lik "The Vampire Diaries". Stort tips verkligen!

 

 
4. 90210: "Första dagen i skolan är tuff för syskonen Annie och Dixon Wilson och de framstår som kusinerna från landet i mötet med de nya skolkamraterna – den populäre sport-killen Ethan, snygga och bortskämda Naomi, smarte Navid och rebellen Silver."
 
- 90210 är en sån här riktig typisk "tonårstjejserie", highscool, killar, drama o.s.v. Helt min stil. Har precis börjat på sista säsongen, och den blir bara bättre och bättre!
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Följer dig på bloglovin nu, blev nummer 227! :D

2014-03-08 @ 09:22:36
URL: http://juliaofelias.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin
Trackback
Follow on Bloglovin